Riggování
Zatímco deckeři a technomanti jsou zejména o spřádání kódů, shromažďování informací a ovládání zařízení, riggeři jsou, řekněme, více fyzičtí. Tam, kde může decker něco vzdáleně ovládat přes síť, jde rigger o krok dále, používá své augmentace a specializované vybavení, aby spojil své vědomí se strojem, ať už je to dron, dopravní prostředek, nebo v některých případech celá budova.
Rigger nejede autem, stane se autem. Cítí každou prasklinu pod pneumatikami nebo neznatelnou turbulenci pod křídly letadla.
Základy
Pokud chceš provozovat dopravní prostředky, je pár věcí, které bys měl vědět, jmenovitě:
- Vozidla můžeš ovládat na dálku nebo do nich můžeš "skočit" a plně se tak do nich ponořit. Můžeš je také řídit jako jako běžný člověk.
- Doprvní prostředky a drony mohou mít pouze jednoho řidiče/operátora najednou, bez ohledu na způsob řízení. Dva rigeři nemůžou najednou naskočit do jednoho zařízení a dálkově ho ovládat.
- Řidič nebo vzdálený operátor hází na obranu proti fyzickým útokům na dopravní prostředek/dron kostkami Pilotování + Reakce. Samozřejmě, za nepohyblivý stroj se na obranu nehází.
- Riggování lze provádět v AR a VR. Cold-SIM VR ti dává 2K6 kostek iniciativy, Hod-SIM 3K6.
- Pokud riguješ na dálku, platí postihy za šum; viz str. 176.
- Dopravní prostředky a drony mají HÚ dané součtem řidičova Pilotování + Senzorů stroje, HO je Pilotování + Pancíř.
- S výjimkou poškození elektřinou (str. 108) jsou dopravní prostředky imunní vůči poškození omráčením s HP rovným nebo nižším než je jejich Tělo.
Když je toto pokryto, pojďme si promluvit o dvou specializovaných kusech vybavení: kontrolním rigu a riggerské příkazové konzoli.
Kontrolní rig a ty
Aby mohl skočit do dopravního prostředku, dronu nebo jiného podporovaného zařízení, musí mít rigger implantovaný kontrolní rig (KR) nebo znát technomantské echo "strojová mysl". Kontrolní rig dává četné výhody při pilotování zařízení, do kterého jsi skočil (viz str. 183).
Zatímco skáčou dovnitř, používají riggeři svou mysl, ne svá masitá těla. Jejich fyzické vlastnosti jako takové se při provádění testů zařízení, do kterého skočili, nepoužívají. Převod atributů je zobrazen v tabulce Kontrolní rigy (viz níže).
Takže pokud skočí do dronu, rigger používá Pilotování + Intuici na rozdíl od Pilotování + Reakci. Pokud je rigger přítomen v dopravním prostředku, který havaruje, stále používá svůj atribut Tělo při odolávání poškození nárazem. Více informací o nárazech najdeš v sekci Havárie (str. 200).
Kontrolní rigy
Atribut | Atribut při skoku |
---|---|
Obratnost | Logika |
Reakce | Intuice |
Síla | Charisma |
Tělo | Vůle |
Riggerská kontrolní konzole
Druhým kritickým zařízením je riggerská kontrolní konzole (RKK), která je někdy přezdívána "kapitánskou židlí". Dává riggerovi schopnost ovládat více než jeden dron nebo dopravní prostředek najednou, což je důležité pro riggery, kteří chtějí ovládat celou armádu dronů. RKK může mít počet podřízených dronů rovný svému Hodnocení x 3. Rigger může vydat jediný příkaz libovolnému počtu podřízených dronů na RKK pomocí jediné menší akce. Zadaný příkaz bude poté drony proveden, až na ně přijde řada v iniciativě.
Spolu s tím, že riggerovi umožňují kontrolovat více dronů najednou, RKK také poskytují dronům ochranu. Pro jakékoli pokusy o hackování dronu podřízeného RKK musí útočník nejprve získat přístup ke konzoli. Aby tomu dokázala odolat, RKK má své vlastní atributy Firewall a Zpracování dat. Atribut Zpracování dat se také používá k určení Iniciativy, když konzole běží ve VR.
Navíc k ochraně poskytují konzole i možnost spouštět autosofty a sdílet je pro všechny podřízené drony. Počet programů a autosoftů, které umí RKK provozovat najednou, se rovná atributu Zpracování dat konzole.
Konzole také poskytují redukci šumu – snižují postihy za šum dle Hodnocení zařízení. Upřímně řečeno, jsou fakt užitečné a opravdu bys nějakou měl mít.
Tabulka riggerských příkazových konzolí
RKK | Hodnocení zařízení | Firewall | Zpracování dat | Dostupnost | Cena |
---|---|---|---|---|---|
Scratch-built junk | 1 | 2 | 3 | 1 (L) | 1.400 ¥ |
Allegiance Control Center | 2 | 3 | 3 | 3 (L) | 8.000 ¥ |
Essy Motors DroneMaster | 3 | 4 | 4 | 3 (L) | 16.000 ¥ |
Horizon Overseer | 4 | 4 | 5 | 4 (L) | 32.000 ¥ |
Maersk Spider | 4 | 5 | 4 | 5 (L) | 34.000 ¥ |
Vulcan Liegelord | 5 | 5 | 6 | 5 (L) | 66.000 ¥ |
Proteus Poseidon | 5 | 6 | 5 | 6 (L) | 68.000 ¥ |
Transys Eidolon | 6 | 5 | 6 | 7 (L) | 75.000 ¥ |
Ares Red Dog Series | 6 | 6 | 7 | 8 (L) | 95.000 ¥ |
Aztechnology Tlaloc | 6 | 7 | 8 | 9 (L) | 140.000 ¥ |
Riggování skrze Matrix
Ať už pracuješ v AR, nebo VR, užíváš přitom Matrix, takže všechny aspekty, které s Matrixem souvisejí, se tě týkají. Dokud do stroje neskočíš (str. 183), je jeho ikona hacknutelná. Pokud do něj skočíš, pak jeho ikona splyne s tvou personou, která tak získá veškerou nepřátelskou pozornost matrixových protivníků!
Stejně jako u běžného používání Matrixu s ním komunikuješ přes kontrolní rig v režimu AR nebo VR, a můžeš mezi nimi přepínat pomocí akce "změnit režim" (str. 184). Virtuální realita pak může běžet v Cold-SIM (iniciativa + 2K6) nebo Hot-SIM (iniciativa + 3K6).
Odolávání hackování
Hackeři žijí s přesvědčením, že pokud je to online, může to být a pravděpodobně by to i mělo být hacknuté. Což znamená, že riggované dopravní prostředky a drony jsou legitimní cíle. Riggeři tráví značné množství času a úsilí, aby své vybavení ochránili, což zahrnuje zejména hojné používání akce "plná matrixová obrana" (str. 182). Populární je v naléhavých případech také akce "restartovat zařízení" (str. 182), protože tím útočícího hackera odstavíš. Jen to nedělej s vysoko létajícími nebo rychlými drony, protože výsledek by se ti nemusel líbit, až se zařízení vrátí do režimu online. Pokud se to vůbec stane.
Riggování a děrový šok
Hackeři bohužel znají akci "restartovat zařízení" také a je jim známo, že v takovém případě mají dost času ovládnout stroj poté, co vyskočeného riggera vypudili. A to není jediný způsob, jak přinutit riggera vyskočit ven – vypálení zařízení, které je využívané pro dálkové ovládání, ať už se jedná o komlink, nebo RKK, nebo zničení stroje, do kterého rigger skočil, ho donutí vyskočit ven také. A pokud jsi stará škola a připojuješ se k dopravnímu prostředku přímo kabelem a někdo ho přeruší… prásk, padáš do díry, jak bylo popsáno na str. 176. Také ztratíš kontrolu nad dopravním prostředkem a ten pak neřízeně pokračuje svým směrem, dokud jej někdo neovládne, nebo ho něco nezastaví. Pokud má ovšem dopravní prostředek Autopilota, tak ten ho může převzít, ale zase s výjimkou případů, kdy se restartuje.
Riggerské programy
Riggeři mohou využít řadu programů, které obvykle používají deckeři. Programy zakoupené pro použití na RKK nelze použít v kyberdecku a naopak. Stejně jako u decků nemohou mít RKK spuštěný více než jeden program stejného typu, i kdyby byl přejmenovaný. Zde je seznam užitečných programů pro důvtipné riggery a jejich základní funkce. Viz sekce Kyberprogramy (str. 184) v kapitole Matrix pro více detailů.
Pancíř: + 2 k Hodnocení obrany proti matrixovým útokům založeným na elektronické válce. Také to přidává bonus + 2 kostky na odolávání poškození v Hot-SIM.
Posilovač signálu: Sníží šum o 2.
Šifrování: + 1 k Firewallu.
Utajovač: Při provádění akce "skrýt se" získáš 1 bod Hrany, který musí být v testu akce utracen, jinak zmizí. Uživatelské nástroje: + 1 ke Zpracování dat.
Virtuální mašina: Získáš možnost spustit 2 další programy navíc, ale kdykoliv na tebe někdo zaútočí, obdržíš 1 box matrixového poškození, kterému neodoláváš.
Riggování vozidel
Takže máš kontrolní rig a možná sis pořídil i RKK. Tak to si můžeme promluvit o tom, jak dostat z dopravního prostředku to, co chceš. Nejprve se pojďme podívat na čísla, která určují, jak se dopravní prostředek pohybuje.
Všechny dopravní prostředky mají statistiku Ovládání, Akcelerace a dvě statistiky pro Rychlost. Nyní se podíváme, co vlastně znamenají.
Ovládání slouží jako práh pro testy házené při řízení dopravního prostředku. Pozemní dopravní prostředky mají dvě čísla, která jsou součástí jejich Ovládání; první číslo před lomítkem je pro jízdu na silnici, druhé pro jízdu off-road, což zahrnuje vše, co není zpevněná silnice.
Akcelerace znázorňuje, o kolik metrů můžeš maximálně za bojové kolo zrychlit nebo zpomalit.
Pak zde máme rychlost. Interval rychlosti je míra obtížnosti řízení dopravního prostředku – čím rychleji se pohybuje, tím složitější je mít ho pod kontrolou, i když některé dopravní prostředky zvládají rychlost lépe než jiné. Řidiči by měli sledovat svou aktuální rychlost. Pokaždé, když překročí další Interval rychlosti, obdrží kumulativní postih – 1 kostku ke všem testům zahrnujícím Ovládání dopravního prostředku a stejně tak i útoky z něj. Nejvyšší rychlost ukazuje maximální počet metrů, které může dopravní prostředek v bojovém kole urazit.
Kromě statistiky rychlostí mají dopravní prostředky atribut Tělo popisující obecnou velikost a pevnost jejich konstrukce, Pancíř reprezentuje, jak moc je základní konstrukce posílena a statistika Autopilot a Sensory představují vestavěné programování dopravního prostředku, respektive jak dobře se dokáže ovládat sám a reagovat na okolní podmínky. Dopravní prostředky mají také statistiku Sedadla, což říká, kolik lidí se do nich za normálních okolností vejde a nakonec mají také obvyklou Dostupnost a Cenu. Pokud není v popise uvedeno jinak, všechny dopravní prostředky i drony mohou pracovat po dobu šesti hodin, než budou muset natankovat nebo dobít baterie. Jak vypadají statistiky dopravních prostředků ukazuje tabulka níže.
Vzdálenost ujetá za bojové kolo = Rychlost na začátku kola +- 1/2 Akcelerace (pokud je využita)
Takže pokud jedeš rychlostí 30 metrů za bojové kolo na jeho začátku a akceleruješ o 10 metrů za bojové kolo, urazíš 30 + 1/2 (10) metrů, tedy 35 metrů. Kdybys jel rychlostí 30 a zpomaloval rychlostí 10 metrů za bojové kolo, ujel bys 30 – ½ (10) metrů, tedy 25 metrů. A pokud nezrychluješ ani nebrzdíš, ujedeš stejný počet metrů jako je tvá aktuální rychlost.
Druhou věcí, kterou je třeba vědět, je, jak se rychlost za bojové kolo promítá do rychlostí, které obvykle reálně používáme. To zjistíš v tabulce Rychlost za bojové kolo (str. 200), jež překládá metry za bojové kolo do kilometrů za hodinu a mil za hodinu, takže zjistíš, zda je tvá rychlost útěku chabá nebo fragovaně rychlá.
Příklad pohybu vozidel
Turbo Bunny startuje svůj Americar (i Bunny někdy potřebuje nějakou praktickou přepravu) a jemným manévrem akceleruje – zrychluje z 0 metrů za bojové kolo na 8, protože jede citlivě a ne s nohou na podlaze. Její počáteční rychlost byla nulová, její akcelerace byla 8, takže aktuální rychlostí ujela + 1/2 (8) metrů, respektive 4 metry. Udržuje tuto rychlost akcelerace po další bojové kolo. Její počáteční rychlost byla 8, zrychlila znovu o 8, čili ujela 8 + 1/2 (8) metrů, celkem 12 metrů. Její aktuální rychlost je 16 metrů na bojové kolo – což je asi 20 kilometrů za hodinu nebo 11 mil za hodinu.
Bohužel pro ni je Turbo Bunny trochu pozadu se splátkami svému dealerovi BTL a ten poslal pár vymahačů, aby z ní vytřásli nějaké nuyeny. Všímá si jich ve zpětném zrcátku a šlápne na plyn. Její aktuální rychlost 16 metrů za bojové kolo je dosud pod Intervalem rychlosti 20, takže ještě nemá žádné postihy na testy Pilotování auta, ale ty brzy přijdou. Ždímá maximální rychlost Akcelerace 9, takže rychlost auta skočí ze 16 na 25. Ujede dohromady 16 + 1/2 (9) metrů, takže 21 metrů.
Pořád se ještě nepohybuje moc rychle, ale také nesedí ve stroji postaveném na pronásledování, takže auto začíná protestovat proti jejímu agresivnímu stylu řízení. Když jí nečekaný chodec vstoupí do cesty, musí házet test ovládání, aby ho nesrazila. Je na silnici, takže test bude Pilotování + Reakce (4). Její rychlost je 25, ve druhém pásmu přes první Interval rychlosti, takže v testu dostává postih – 1 kostku. Zachovává 2 kola maximální akceleraci 9, což ji dostane až na 43 metrů za bojové kolo (asi 53 km/h, nebo 33 mil/h). To už překonalo druhý Interval rychlosti, takže pokud bude muset příště házet test Pilotování, ztratí dvě kostky a bude přitom proklínat svůj ubohý přetížený Americar.
Ford America
Ovládání (on/off-road) | Akcelerace | Interval rychlosti | Nejvyšší rychlost | Autopilot | Pancíř | Sedadla | Senzory | Tělo | Dostupnost | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 / 5 | 9 | 20 | 160 | 1 | 4 | 4 | 2 | 11 | - | 16.000 ¥ |
Rychlost za bojové kolo
Metrů za bojové kolo | K/H | M/H |
---|---|---|
20 | 24 | 14,8 |
40 | 48 | 29,8 |
60 | 72 | 44,7 |
80 | 96 | 59,7 |
100 | 120 | 74,6 |
120 | 144 | 89,5 |
140 | 168 | 104,4 |
160 | 192 | 119,3 |
180 | 216 | 134,2 |
200 | 240 | 149,2 |
Testy a řízení
Normální provoz dopravních prostředků testy nevyžaduje. Testy se objevují pouze tehdy, když řidič/rigger chce s autem udělat něco složitého – sledovat jiný vůz, aniž by byl spatřen, projet ostrou zatáčkou vysokou rychlostí, přeskočit dosud nedokončenou mostní konstrukci, a tak podobné věci. Primárním testem je test ovládání, aby se zjistilo, zda dokážeš donutit dopravní prostředek dělat to, co chceš dělat. Fond kostek hodu se skládá z Pilotování + Reakce. Základní práh je hodnocení Ovládání dopravního prostředku. Dopravní prostředky mají dvě hodnocení Ovládání – jedno pro silnice, jedno pro jízdu off-road, takže musíš použít statistiku vhodnou pro aktuální lokaci. Gamemasteři mohou také zvýšit nebo snížit tento práh na základě obtížnosti pokusu o manévr.
Někdy může být test i opozitní, když dva řidiči postaví své dovednosti proti sobě. Pak se hází Pilotování + Reakce proti Pilotování + Reakci, a ať zvítězí lepší. Ujisti se, že oba řidiči uplatní úpravy kostek na základě své aktuální rychlosti (viz Interval rychlosti, str. 199) a gamemaster může vyžadovat další jednoduchý test Pilotování + Reakce po opozitním testu, aby se ujistil, že jsou oba řidiči schopni přežít následky.
Havárie
Pokud řidič neuspěje v testu ovládání, musí okamžitě provést test havárie, což je další test Pilotování s Ovládáním jako prahem. Postihy na základě Intervalu rychlosti dopravního prostředku by měly být na tento test aplikovány a gamemaster může použít další postihy kostek v závislosti na obtížnosti úkolu a úrovni poškození dopravního prostředku, který utrpěl. Pokud v tomto testu selže, dojde k havárii a všichni uvnitř musejí odolávat poškození rovnocenné rychlosti vozidla v metrech za bojové kolo / 10. Dopravní prostředek může mít různé bezpečnostní prvky jako airbagy, rychle se rozpínající pěnu nebo dokonce klasické bezpečnostní pásy, které mohou snížit toto poškození před tím, než hráč hodí standardní test odolávání poškození.
Nosiče zbraní
Dopravní prostředky mohou být vybaveny nosiči zbraní v počtu rovnajícím se jejich nevylepšenému Tělu / 3 (zaokrouhleno dolů). Do standardního nosiče zbraní můžeš nainstalovat jakoukoli útočnou pušku nebo menší zbraň a 250 kusů munice. Jeden těžký zbraňový nosič se počítá jako dva standardní zbraňové nosiče a může pojmout jakoukoli zbraň spolu s 500 náboji nebo pásované munice nebo (Tělo) raket/řízených střel.
Všechny nosiče zbraní jsou ovládány na dálku a mohou mířit v devadesátistupňovém oblouku palby (horizontálně i vertikálně). Manuální ovládání těchto zbraní lze přidat, ale pouze do dopravních prostředků, nikoliv do dronů, a za příplatek.
Modifikace vozidel/Dronů
Modifikace | Dostupnost | Cena |
---|---|---|
Riggerské rozhraní | 2 | 1.000 ¥ |
Standardní zbraňový nosič | 4 (Z) | 2.500 ¥ |
Těžký zbraňový nosič | 6 (Z) | 5.000 ¥ |
Manuální ovládání instalované zbraně | + 1 | + 500 ¥ |
Boj vozidel
Tohle si rozdělíme do dvou kategorií: Použití zbraně v dopravním prostředku a použití dopravního prostředku jako zbraně.
Použití vozidla jako zbraně
Někdy potřebuješ dopravním prostředkem, který řídíš, narazit do osoby nebo jiného dopravního prostředku. Možná proto, že jsi zoufalý, nebo jsi psychopat, nebo tak něco. Pokus zasáhnout jinou bytost nebo dopravní prostředek se vyhodnocuje pomocí opozitního testu Pilotování + Reakce proti Pilotování + Reakci, pokud se pokoušíš zasáhnout jiný dopravní prostředek, nebo Pilotování + Reakce proti Intuici + Reakci, pokud se snažíš zasáhnout nějakou bytost. Postihy za Interval rychlosti (str. 199) platí v obou případech.
Hodnocení útoku dopravního prostředku je součet Pilotování řidiče + Senzorů. Osoby pak používají své normální Hodnocení obrany; Hodnocení obrany dopravních prostředků a dronů je součet Pilotování řidiče + Pancíře. HP činí (Tělo / 2, zaokrouhleno nahoru, + 1 za každý aktuální Interval rychlosti), a je to fyzické poškození. Dopravní prostředky recipročně způsobují útočníkovi stejné poškození, měkké cíle pak mají HP (Tělo / 4, zaokrouhleno nahoru). Jak osoby, tak i dopravní prostředky odolávají poškození pomocí Těla. Dopravní prostředky mají jeden kondiční záznamník, který má [(Tělo / 2) + 8] boxů. Jejich Ovládání se zvyšuje o 1 za každé tři zaškrtané boxy poškození a rozpadají se, když je celý kondiční záznamník vyplněn.
Použití zbraně dopravního prostředku
Při použití zbraně instalované na dopravním prostředku si hoď Inženýrství + Logiku. Boj dopravních prostředků je jiné sójkafe než boj pěšmo – extra kalkulace pohybu, palebného úhlu atd., činí tvou schopnost spočítat, kam projektil poletí, a odhadnout správný čas k odpálení, velmi důležitou. Postihy kvůli Intervalu rychlosti (str. 199) se vztahují i na testy střelby ze zbraně instalované na dopravním prostředku. Až na tohle je ale postup úplně stejný jako u normálního útoku na dálku.
Útok zbraní, která není namontována na dopravním prostředku (např. střelba z pistole nebo mávání mečem z okna vozu) se také počítá stejně jako normálně, ale znovu platí postihy za Interval rychlosti (str. 199). Uprav také HP zbraní na blízko podle aktuálního Intervalu rychlosti v případě seku na stacionární terč nebo rozdíl v Intervalech rychlosti v boji na blízko mezi dvěma jedoucími vozidly.
Riggování dronů
Riggování dronu, když skočíš dovnitř, je identické s riggováním dopravního prostředku. Drž na paměti, že pokud je dron od riggera moc daleko, aplikují se postihy za šum.
Většinou se riggování dronů provádí na dálku pomocí příkazů, jež se spoléhají na hodnocení Autopilota, který dron řídí. Vydat příkaz dronu je menší akce. Jakmile je příkaz vydán, dron použije své hodnocení Autopilota jako svůj bojový atribut a jakékoli autosofty, které fungují jako dovednosti.
Drony používají stejný blok statistik jako dopravní prostředky. Pro účely hackování považuj jejich Senzory za ekvivalent Hodnocení zařízení.
Iniciativa dronů
Drony jednající samostatně mají hodnocení Iniciativy rovné Autopilot x 2 a k tomu + 3K6 iniciativy (celkem 4 kostky iniciativy). Když rigger skočí dovnitř, dron používá riggerovu iniciativu ve VR.
Zbraňové nosiče dronů a boj
Drony mohou být vybaveny řadou zbraňových nosičů v počtu: Nevylepšené Tělo / 3 (zaokrouhleno dolů). Standardní zbraňové nosiče mohou pojmout jakoukoli útočnou pušku nebo menší zbraň s 250 náboji. Těžké zbraňové nosiče se počítají jako dva standardní zbraňové nosiče a mohou nést jakoukoli zbraň spolu s 500 náboji nebo pásované munice nebo (Tělo) raket/řízených střel. Všechny zbraňové nosiče jsou řízeny dálkově a mohou pokrýt devadesátistupňový palebný úhel (horizontálně i vertikálně). Pokud ze zbraně dronu střílí autopilot, používá Hodnocení útoku namontované zbraně a své Hodnocení autosoftu Zaměřování [Zbraň] + Senzory. Pokud dron nemá vhodný autosoft Zaměřování [Zbraň], pak použij hodnocení Senzorů – 1. Potom si znovu promysli ty životní volby, které tě vedly k instalaci zbraně na dron bez vhodného autosoftu. Pokud rigger skočí dovnitř, střílí namísto dronu, takže používá svou dovednost Inženýrství (která se používá i k palbě z dopravních prostředků) v kombinaci s Logikou (při skoku náhrada za Obratnost).
Příklad boje dronů
Emu má Roto-Drone s namontovaným samopalem HK-227, který jí kryje záda při útěku. Jak vyjíždí s kontrabandem v ruce ven z korporační výzkumné základny, dává příkaz dronu, aby začal střílet po pronásledujícím strážci. Dron má strážného ve středním dostřelu, což mu dává Hodnocení útoku 8. Strážce má Hodnocení obrany 6, takže na začátku není rozdána žádná Hrana. Dron je ovládán na dálku, takže střílí pomocí autosoftu Zaměřování HK-227 3 + Senzorů 3, což znamená, že hází 6 kostkami. Strážný hází 7 kostek, takže šance jsou mírně proti Emu. Dronu padnou 2 úspěchy, zatímco strážnému 3. Dron minul, ale kulky sviští dostatečně blízko na to, aby se strážný zamyslel nad tím, jestli chce v tomto pronásledování opravdu pokračovat.
Autosofty
Autosofty jsou podprogramy používané autopilotním programem v dronech. Slouží jako dovednosti rozšiřující výkon dronu. Atribut propojený s každým autosoftem je zahrnut v následujícím seznamu, ale pamatuj, že riggeři, když skočí dovnitř, používají své vlastní atributy. Dron má počet slotů autosoftů a dalších matrixových programů rovný polovině svého Autopilota (zaokrouhleno nahoru). Pokud je dron podřízený riggerské příkazové konzoli, používá namísto svých programů ty spuštěné na RKK. To může normální limit navýšit.
Elektronická válka: Používá se jako dovednost Hackování pro účely rušení a překonávání ECM. Atribut: Senzory
Infiltrace: Funguje jako specifický typ dovednosti Utajení dronů. Atribut: Autopilot
Manévrování: Toto představuje dovednost Pilotování pro konkrétní dron (autosoft nesmí být zaměňován s hodnocením Autopilot). Atribut: Autopilot
Snímání: Funguje jako dovednost Vnímání dronů. Atribut: Senzory
Uhýbání: Tento autosoft se používá, když se dron pokouší vyhnout se útoků. Drony pod palbou házejí kostky Autopilota + Uhýbání, aby se vyhnuly zásahu. Atribut: Autopilot
Zaměřování [Zbraň]: Tento autosoft funguje jako zbraňová dovednost pro konkrétní nainstalovanou zbraň (drony nejsou inteligentní jako lidé a na rozdíl od nich potřebují konkrétní pokyny k obsluze konkrétní zbraně). Atribut: Senzory