D
Dallas-Fort Worth sprawl (DFW sprawl)
DFW je jediným dalším megasprawlem v CAS vyjma Atlanty, který roste do výšky stejně jako do šířky. Protože byl Austin rozdělen, je teď hlavním městem Texasu (a tedy centrem velké hořkosti vůči centrální vládě CAS kvůli pociťovanému špatnému zacházení s Texasem a nedostatku podpory proti Aztlanu). Je těžce technologický a je také jediným sprawlem v CAS, který kosmopolitně přístupuje ke korporacím, zejména těží z přítomnosti Saeder-Krupp a Mitsuhamy. Ačkoliv Ares zaměřuje svou expanzi hlavně do východních oblastí CAS, DFW intenzivně lobuje, aby se cítil vítán i zde. Takový drb ze zákulisí, který jsi ode mě neslyšel, je, že Texas nabízí Aresu totální daňové úlevy, úplatky a přímé prodeje nemovitostí, v podstatě carte blanche, jen pokud jim Ares pomůže vypořádat se s Azzíky na hranicích. Sleduj, jak se v příštích pár letech stane Ares v Texasu národním hrdinou a v DFW ho budou opěvovat ze všech nejhlasitěji.
Je ironií, že do DFW se od roku 2023 stáhlo mnoho Aztlaňanů, takže tam je jejich největší přistěhovalecká komunita v CAS. Ačkoliv svět se zaměřuje na jiná místa k podnikání, v DFW sídlí spravedlivý podíl korporačních centrál. Například Tandy Corporation, BeLTV, dceřiné společnosti Aresu General Dynamics a American Airlines, Texas Instruments, United Oil, Armanté fashion, Black Cat Cargo Lines, Business Computers International, Dr. Pepper, Motorola-Hiatsu a Spectrum Holofix Entertainment Systems, všechny operují ze sprawlu DFW.
Fort Worth je domovem největší masné aukce v Severní Americe a stále tam můžeš docela snadno získat skutečný steak. Není to levné, ale je to jak nebeská mana, zvlášť pokud jsi dosud jedl jen soju. Dallas docela smrdí a je zamořený zločinem, ale zase je tam daleko pravděpodobnější, že tam spíš než kdekoliv jinde narazíš na chápavého soudce.
Damon
Tento dospělý západní drak miluje hry v říši metalidí. Uvízl za železnou oponou Bostonské uzávěry a poté, co Korporační soud většinu karanténní zóny vyčistil, se tam usadil, aby hrál hrdinu / Johnsona otřeseného sprawlu. Přesouvání lidí, hledání lidí, vykořenění skořápek a stálé poskytování nabídky toho, co lidé v rozbitém Hubu potřebovali, byly jeho primární speciality, ale ti uvnitř tam o něm mluví, jako by to byl nový mesiáš. Dokáže to všechno díky své síti konexí, což může představovat pro korpy snažící se převzít Boston zpět problém.
I přes několikaletý výpadek způsobený uzávěrou se jeho kontakty po znovupřipojení k celosvětovému Matrixu obnovily s až překvapivou rychlostí, což jeho sféru vlivu a přístup ke zboží a službám ještě rozšířilo. Nebuď překvapen, až ho brzy najdeš jako jednoho z nejvlivnějších hráčů v Bostonu.
Daniel Vyjící Kojot
Narozen jako Daniel Coleman, Daniel Vyjící Kojot byl mysteriózní zakladatel a vůdce Hnutí za suverenitu amerických indiánů (SAIM = Sovereign American Indian Movement, pozn. překl.), které vedlo ke vzniku NAN. V roce 2011 vedl masivní útěk z převýchovného tábora domorodých Američanů v Abilene v Texasu. Bylo to poprvé, kdy byla lidmi použita magie. V roce 2014 pomáhal vytvořit SAIM, které později vyhlásilo válku Anglosasům, kteří ukradli domorodcům zemi. V rámci tohoto konfliktu vydal ultimátum, že všichni ne-domorodci musí opustit Ameriku. Když nebylo vyslyšeno, vedl Daniel v roce 2017 svou rostoucí koalici domorodých bojovníků za svobodu do toho, co se stalo známým jako Velký tanec duchů. Pak sloužil v první Suverénní kmenové radě, ale později odstoupil kvůli vnitřním sporům.
Většina lidí v NAN ho stále považuje za svatého a je ctěn všude, kde vysloví jeho jméno. Pro ty mimo NAN je strašákem – démonem, který srazil na kolena Spojené státy. Pravdou je, že to byl jen člověk ochotný postavit se ve správný čas na správné místo. Tehdejší USA byly šílené, loupily přírodní zdroje, posílaly domorodce do táborů, prodávaly se korpům atd. Je škoda, že nepříliš dlouho po vytvoření NAN jeho lidé padli do úplně stejné pasti. Počátkem padesátých let vykonal druhý, mnohem slabší rituál Velkého tance duchů, aby zabránil invazi nepřátelské velké formy ducha, ale potom se vypařil a nikdo ho od té doby neviděl. Teď už musí být dávno mrtvý.
Dankwalther, Arthur
Případová studie o tom, co se stane, když má jedna osoba příliš mnoho peněz a zášti. Dankwalther byl celoživotní nádeník Fuchi, v roce 2056 byl propuštěn a padl tak hluboko do propasti BTL, že mu trvalo tři roky, než se přihlásil k třiceti čtyřem miliardám nuyenů, které získal z Dunkelzahnovy poslední vůle. Žil pak svůj nový život až do chvíle, kdy na party potkal Richarda Villierse – svého starého korporačního šéfa. Když ho Villiers urazil, Art vypěnil a zahájil křížovou výpravu proti Villiersovi a trhal Novatech na kusy až do chvíle, kdy byl Villiers donucen jít s ním 1. listopadu 2064 na burzu. Potřebuješ ještě nějaký další důkaz o nahodilé krutosti světa a jeho extrémní nespravedlnosti?
Daviar, Nadja
Z pohledu neoanarchisty Nadja Daviar ztělesňuje vše, co je na tomto světě špatně. Ano, pocházela z poměrně skromných poměrů v Estonsku, její rodina zemřela během ruské invaze v roce 2030. Během příštího desetiletí využívala svého elfího charismatu a adeptských schopností a stala se velmi úspěšnou válečnou šmelinářkou, poté účetním černého trhu, až se nakonec v roce 2039 setkala s velkým drakem Dunkelzahnem. To byl začátek Nadji Daviar, jak ji většina zná: okouzlující, manipulativní, nemilosrdné, přelézající na žebříčku moci přes hlavy ostatních a skopávající ty pod sebou.
Jsem si jistý, že většina lidí ten příběh zná až odtud: Daviar se stala Dunkelzahnovým Hlasem a administrátorem jeho mnohostranné říše. Když nově zvolený dračí vládce – pardon, prezident – v roce 2057 zaklepal bačkorami, Daviar se stala hlavou nadace Draco a vykonavatelkou Dunkelzahnovy poslední vůle, nemluvě o viceprezidentování UCAS poté, co se Kyle Haeffner posunul nahoru do Bílého domu. Myslím, že pro ni dobré – skutečný americký sen, jak se někdo povznesl z ničeho, ale co potom udělala se vší tou mocí? Nic. Nula. Nada. Kulový. Ach jistě, byly tam ty obvyklé "iniciativy sociální pomoci", které korpy a vlády dělají, aby uchlácholily masy pod sebou, ale žena se zdroji velkého draka a s prsty ve vládě by měla být schopna dosáhnout mnohem větších věcí. Co jsme místo toho dostali? To samé, co vždycky: Lidé u moci se snaží svou moc udržet, zatímco na malé lidi fragujou.
Daviar po druhém Krachu na více než dekádu záhadně zmizela, ale teď je znova tam, kde byla, jako by se nic nestalo.
Možná tentokrát se svými dary udělá něco dobrého, ale dvakrát bych si na to nesázel.
De la Mar, Danielle
Krátkozrací by ji možná popsali jako "užitečného idiota", nicméně Danielle de la Mar má větší vliv na náš svět, než kterýkoli jiný člověk (nebo drak). Po většinu svého života byla spokojená s utrácením miliard za pořádání velkých akcí, dobročinných akcí, plesů a oddávání se dekadentnímu životu s Grand Tour. Ač sama bohatá dědička, tak poté, co se s ní manžel v roce 2071 rozvedl kvůli mladší ženě, získala ještě větší množství peněz. Poté se de la Mar stala neúnavným nepřítelem svobodného a otevřeného Matrixu. Hodně lidí připisuje její nenávist vůči svobodnému Matrixu její rozvodové aféře, ale není to pravda. Neptej se mě na zdroj, ale pravdou je, že to Danielle de la Mar svého manžela do nevěry a následujícího rozvodu vmanévrovala. Je jako Machiavelli.
Přísahou "chránit nevinné uživatele před zaplavením vším, co je na světě ošklivé," de la Mar vybudovala koalici nepravděpodobných spojenců z korporací, národních politiků, konzervativních skupin, draků jako Lofwyr a Ghostwalker a členů Grand Tour. Použila svou lobbistickou firmu "Zodpovědný Matrix pro prosperitu společnosti", aby se provrtala nejen do pozice mluvčího, ale také klíčníka nového Matrixu, dohlížela i na tvorbu jeho protokolů.
I když to zůstává neznámé téměř všem na této planetě, dokonce i těm nejmocnějším, tento nový Matrix byl postaven na základech síly myslí jednoho sta technomantů. Ačkoliv je tato Stovka mrtvá, de la Mar jasně cítí, že její podvody uspěly a je na čase přesunout se k novým cílům. Získala nového trofejního manžela Desmonda Elma a zahájila boj za zlepšení globálního registru SINů.
Denver (Volná zóna Front Range, FRFZ)
Město bývalo zastávkou před přechodem Skalistých hor v dobách, kdy je ještě nebylo možné přeletět. Vzniklo kolem kolejí a těžby, a když ty zmizely, lidé z Denveru ukázali svou odolnost a přizpůsobivost novým způsobům přežití. Život tak vysoko není snadný a lidé z Denveru to ztělesňují.
Tuhle odolnost budou kvůli nedávným událostem potřebovat.
Vezmu tě na rychlý průlet tímto stoletím. Denver nazývaný Volná zóna Front Range nyní zahrnuje města od Colorado Springs na jihu po Boulder na severu, spolu s Aurorou a Goldenem od východu na západ. Hrálo velkou roli při demontáži Spojených států a během vzestupu domorodých amerických indiánů. Nejprve bylo coby neutrální půda využité pro podpis smlouvy a poté bylo rozděleno do několika sektorů pro různé signatáře, aby zde vládli společně. Měli během let pár sporů včetně vytvoření sektorů, což poškodilo ducha Denveru, Zebulon. Ale nic se ani nepřiblížilo příchodu Ghostwalkera na konci šedesátého prvního. Hodil na smlouvu pořádný dračí drek a prohlásil Denver svou doménou, zvlášť důrazně vykopal z jejich sektoru Azzíky a donutil je se stáhnout. Věci se nezlepšily ani se zřízením Obranných sil zóny (a.k.a. Ghostwalkerova armáda) udržujícími hlídky a ignorujícími hranice, zatímco GW udělal z Denveru útočiště pro volné duchy, doslovně i obrazně. Duchové mají v Denveru mnohem více práv než kdekoli jinde, a GW neměl žádný problém při řešení sektorových půtek s využíváním shadowrunnerů. Jistě, spoustu runnerů sežral, ale to bylo míněno demonstračně, aby nikdo neměl chuť křížit mu cestu.
Od svého založení je FRFZ centrem špionáže celého světa. Šest, pak pět a nakonec čtyři státy, všechny soustředěné do okruhu několika kilometrů od sebe, to představuje pro zkušené operativce ideální hřiště, stačí jen natáhnout ruku. To všechno hrálo GW do karet. Prostě posílal své pěšce do hry a svým ostřížím zrakem všechny bedlivě hlídal.
Korporace si vedly dobře, ale ne zase tak dobře, se všemi těmi příležitostmi ke hrám s trhy a možnostmi škodit jedna druhé, stejně tak i všem státům světa pěkně shromážděným na jednom místě. Ale drak se vždy vznášel v pozadí jejich mysli, vždy hladový a připravený jich pár popravit, aby je zchladil a udržel věci pod kontrolou. A teď…
Frag, fragovat, fragovaně, frag! Denver se změnil. FRFZ je nyní Ghostwalkerovým osobním dvorkem, který si zabral a dal to ostatním státům tvrdě na vědomí. Během několika dusných měsíců oznámil sektorovým vládám, aby vypadly, a Denver se absolutně zbláznil, po celém městě se začaly objevovat podivné trhliny. Trhliny způsobují nejrůznější formy chaosu, od těch roztomilých přes divné až po vražedné a zdá se, že ztělesňují šílenství, které ve městě propuklo. Sektorové vlády nedokázaly zkoordinovat společný odpor a po krátké, ale napjaté prodlevě všechny stáhly svá vládní aktiva, včetně svých vojáků, a zbývající občany a majetek drakovi nechali.
Ghostwalker nyní vládne jako absolutní vládce s Obrannými silami zóny a svými vlastními osobními silami drakenů působících jako jeho ozbrojené pěsti. Dosud neuzavřel novou bezpečnostní smlouvu, ale hraje o ni obvyklá velká dvojka, Lone Star a Knight Errant, i když Lone Star je v aktuální době mírně favorizovaná díky svému novému spojení s DocWagonem. Ať už získá smlouvu kdokoliv, bude pravděpodobně mít hladký start, ale klid nikdy nevydrží v Šestém světě dlouho. Vláda se pravděpodobně v blízké budoucnosti nezmění, ale Ghostwalker založil okresní samosprávy a nechává do nich volit zastupitele. Ačkoliv nebudou mít žádnou skutečnou moc, budou o něco blíž drakovu uchu (a následně jeho čelistem).
Od převzetí je docela klid. GW zprostředkoval lukrativní smlouvy s většinou megakorpů působících ve městě, v Denveru došlo k relativně klidnému opětovnému přiřazení SINů a gangy byly náležitě zklidněny poté, co GW sežral vůdce místního klubu Ancientů kvůli stykům s jistým elfem v šaškovské masce. Lokální politiky se mění a GW se zdá odhodlán, navzdory některým problémům způsobeným jeho temperamentem, udržet Denver jako centrum mezinárodních vztahů. Bylo to složité kvůli pár státům, které se po poněkud drsném převzetí zdráhaly znovu se zapojit do hry.
Budoucnost je tady na západě divoká. Denver šílí pomýšlením na revoluci, bez ohledu na to, na čí stranu se postavíš.
Denverský Datahaven / Nexus
Vím, že vždycky všichni blahořečí JackPoint, ale pokud chceš nejpravdivější a za pravdu nejtvrději bojující síť v Matrixu, potřebuješ přístup do Nexu. Ačkoliv je trochu volnější, co se týče pravidel členství komentátorů, a proto je v něm faktů poskromnu a totálních nesmyslů hromada, uvnitř masivního hnojiště chaosu můžeš najít skryté pravdy.
Ačkoliv byli po Ghostwalkerově příchodu v jeho přízni, v poslední době podstupují mnohá rizika tím, že se snaží svět informovat o krutostech a šílenství, které pod vládou Ghostwalkera začalo. Síť sama i její hlavní operátor se, když se drak prohlásil za suverénního diktátora a oni se rozhodli oprášit své revoluční kořeny, dostali na seznam Ghostwalkerových nepřátel.
Desetiminutová válka
Možná jediná válka v historii, u které její vysvětlení trvá téměř tak dlouho, jako trvala skutečná válka. Kdysi v roce 2004, z důvodů, kterým sami účastníci nerozuměli (nebo jak říkají běžní lidé, "to mě pofraguj, jestli vím proč"), libyjská vláda zahájila nevyprovokovaný chemický útok na Izrael. O deset minut později Izraelci odpověděli nukleárně a jedna země na severu Afriky zmizela ze světa. A tak to bylo. Jo, opravdu. Ne, nedávalo to žádný smysl. V dnešní době je téměř nemožné odpovědět (pokud tedy nevěříš proti-izraelské propagandě), když se někdo zeptá, jak začaly Pouštní války.
Detroit
Kdysi známý jako Motor City nebo Motown, Detroit býval srdcem mocného severoamerického automobilového průmyslu po celá desetiletí... dokud to všechno nezasáhl drek konce dvacátého století. Celá léta pak Detroit chřadl až do chvíle, kdy jeden hnusák z GM Corporation jménem Nicholas Aurelius začal nakupovat místní podniky, zastřešil je nově vytvořeným koncernem Ares Industries a rozhodl se zde zřídit centrálu. Brzy na to začalo podnikání a průmysl znovu vzkvétat a hvězda Motor City začala opět zářit. O pár krátkých let později se Ares Industries přeměnily na Ares Macrotechnology, dnešní megakorp, který všichni známe a milujeme!
Jak roky plynuly, Detroit – pod vedením Aresu - přestál Probuzení a stal se jedním z dominantních průmyslových center Severní Ameriky. Také po Velkém tanci duchů pomohl najít tisícům uprchlíků práci a nový domov. Prostřednictvím různých korporacemi sponzorovaných programů byl Detroit nakonec vyčištěn, opraven a znovuvybudován, aby se stal zářícím majákem korporační shovívavosti! Samozřejmě, ne každý na tyhle kecy naletěl.
Nakonec Ares skoupil většinu detroitských nemovitostí i firem. Za přispění korporační exteritoriality se místní úředníci a vládní činitelé UCAS stali pouhými loutkami skládajícími hold skutečným pánům města. Detroit se díky úsilí Aresu o obnovu mohl zbavit své dlouhodobé reputace coby symbolu selhání a městského úpadku, ale veškerý lesk a sláva, které nyní město staví na odiv, jsou pouhou fasádou.
Navzdory propagandě se Detroit nestal korporační utopií, jak chtějí v PR odděleních Aresu, abys tomu věřil. V Motownu jsou stíny stejně tvrdé stejně hluboké jako ve všech ostatních hlavních sprawlech planety. S polohou na křižovatce několika hlavních dálnic a s přístupem k hned několika hlavním vodním cestám je Detroit velkým uzlem pašeráků a nabízí prosperující černý trh na úrovni sprawlů, jako je Seattle, Denver (předtím, než šel do dreku), Hongkong nebo Casablanca. Jsou tam také všichni hlavní hráči, někteří se schovávají na očích, zatímco jiní se drží v nejhlubších stínech. Pokud se ale v Detroitu něco naučili, tak je to způsob, jak udržet své stíny skryté.
Paradoxně, zatímco Knight Errant jede přesčasy, aby udržel skřípající relativně čistý obraz Detroitu neporušený, Ares Arms a další různé dceřiné společnosti na místní černé trhy pumpují tuny zbraní a dalšího materiálu, aby je udržely aktivní. Nakonec, Detroit je o podnikání, čistě a jednoduše.
Ne každý v Detroitu se schovává nebo spolkl korporační pilulku. Navzdory nejlepším snahám Aresu se několik málo podniků (některé ještě z doby před Aresem) vzdorně bránilo, někdy násilně, prodeji a přivinutí do korporační náruče. Tato místa slouží jako malé oázy v poušti korporačních majetků a jsou první, kteří ukážou Aresu vztyčený prostředník kdykoliv, kdy k tomu dostanou příležitost.
Geograficky je Detroit rozdělen do několika okrsků. Centrum, samozřejmě, je centrálou, kam Ares umístil své velitelství; to je místo, kde se uzavírá většina korporačních kšeftů. Belle Isle je považován za bohémské místo, kde se shromažďují volnomyšlenkáři. Stejně jako v minulých letech je Windsor místem, kam hejna turistů i místních obyvatel vyráží za zábavou. Dearborn je místně známý jako "král vytrvalců" a domov Ford Motors, jednoho z mála podniků, které Ares nedokázal koupit ani převálcovat. Oakland County je směs několika oblastí, včetně Auburn Hills. Z této kdysi skládky pro chicagské uprchlíky se mezitím stala "umělecká" čtvrť a domov několika sportovních týmů.
Takhle to vypadá dnes. Když si ale Ares balí kufry, nikdo neví, co bude za rok.
Divize pro dohled nad mřížkou
Úkolem Divize pro dohled nad mřížkou (Grid Overwatch Division = GOD, pozn. překl. A ano… samozřejmě, že to je záměrné), je vymáhání zákonů Korporačního soudu nad Matrixem. Kromě toho, co ještě říci o GO-Dech, co ještě nebylo řečeno? Fragovaně nevím, prostě mě serou. A to myslím v doslovném i obrazném smyslu. Tihle frageři shlížejí z výšky na jakékoli výkyvy v systému, které jim ukážou, že někdo nehraje podle jejich pravidel. A "výkyvem v systému" myslím tebe a tvůj tým. Ať už jsi deckoval v nějakém prostoru příliš dlouho, ať už jsi provedl něco nelegálního nebo nejsi zatraceně zaregistrovaný, najdou tě.
Ředitelství GODů se vznáší někde vysoko v zářících mrakodrapech a orbitálních strukturách, daleko nad hemžícími se masami. Pravděpodobně tam sedí stovky zaměstnanců, kteří v Matrixu pilně vyhledávají porušovatele zákonů, neregistrované, umělé inteligence a pravděpodobně i mnohem víc, co nevidíme. Hodně štěstí, pokud by ses chtěl dostat dovnitř; jejich matrixové obrany jsou nejlepší na světě a pokud se tam chystáš zamířit fyzicky, budeš mít těžký problém vůbec zjistit kam.
Získat pozornost GODa znamená pronásledování. Pokud budeš mít štěstí, prostě tě jen vyhodí z Matrixu s bezpečnostními protokoly navrženými tak, aby ti přismahly mozek coby připomínku toho, že si s nimi nemáš zahrávat. Pokud to myslí opravdu vážně, vytáhnou na tebe tihle frageři těžkou kavalérii se spoustou bezpečáků v záloze. Mají výjimečnou schopnost tě najít – nejen v Matrixu, ale přímo tvoje fyzické maso. Pravděpodobně tě prostě zabijí, ale pokud tě vezmou do vazby? Nikdo o tobě už nikdy neuslyší. Prostě zmizíš.
Zatímco budeš procházet seznam hostů na nejnovější akci Eva s červeným kobercem, dávej bacha na to, jak tvůj odpočet dopadení tiká, nebo ti GODi zaklepou na dveře. Myslíš, že si dělám srandu? Vtrhnou bez varování dovnitř a nebudou jemní. Můžou se rozhodnout vyřídit to s tebou rychle – když se to spočítá, tvoje zabití vyjde je a jejich kámoše vlastnící vězení mnohem levněji, než kdyby tě věznili. Smrt je laciná.
Jako u všech podobných strašáků, poletuje kolem nich víc pověstí než faktů. Mluví se o zajatých hackerech, kteří nakonec pracovali pro ně. I když se za to nenávidím, věřím tomu. Ne každý runner má sílu odolat nátlaku a GODi mají tuny zdrojů, aby tě to nechali pořádně vyžrat. Nebudou váhat použít svou sociální bublinu proti tobě – včetně tvých kontaktů, přátel a rodiny. Můžeš se ocitnout v pozici, kdy si budeš přát raději umřít.
K čemu to všechno povídám: Pokud jsi v akci a tvůj decker ti řekne, že je čas vypadnout, tak to fragovaně udělej!
Divoký hon
Tuto sbírku loveckých psů, koní a lovců, všichni s černou srstí nebo plášti, s meči, oštěpy a luky přímo z evropských legend je děsivé spatřit. Vůdce se jmenuje Hunter, poznáš ho podle trofejního paroží na hlavě a je nemožné je porazit nebo se jim vyhnout. Loví vytrvale od západu do východu slunce a svou kořist vždy dostihnou.
> Říká se, že je Divoký hon věrný Lady Brane Deigh, může být svolán pouze s jejím svolením, a to pouze prostřednictvím elfích kouzelníků, kteří následují Cestu kola.
> Elijah
> Hon je ostře loajální královně, to je pravda. Trochu překvapivě Herne miluje burrito ze Stuffer Shacku, ale odmítá uvěřit tomu, že v něm není žádné maso.
> Bifrost
> Blbost.
> Elijah
DocWagon
Všichni milujeme a nenávidíme, když vidíme DocWagon přilétat na scénu. Nejznámější jsou pro své servisní smlouvy a obraz ozbrojených zdravotníků přicházejících deštěm kulek do přestřelky, aby naložili a odvezli pacienta, ovšem tato AA megakorporace se také zabývá vším, co souvisí s biotechnologiemi. Jen namátkou zdravotní služby, augmentace, výzkum, léky, biomedicínské technologie, cokoliv co má co do činění se záchranou nebo vylepšováním životů, v tom všem má DocWagon prsty.
Sídlí v Atlantě a nyní se dostali po hladké fúzi s Lone Star a Manadyne pod megakorporační zastřešení Omni-Staru. Díky sloučení získali magické zdroje Manadyne a sdílejí pozici Lone Star napříč celou zeměkoulí při shromažďování smluv s městy a korporacemi. Očekávej rozsáhlý růst a intenzivní konkurenci se soupeři v oblasti zdravotnických služeb, zatímco budou jištěni Lone Star při očerňování soupeřů. To vše samozřejmě bez hazardování s životy.
Dohody o uznání svobodného podnikání
Metla světa. Jsou to naše nástroje útlaku a možná nejkritičtější věc bránící tomu, aby svět upadl do naprostého chaosu. Civilizace by se bez nich pravděpodobně zhroutila, ale eliminace těchto dohod je pravděpodobně jedinou cestou do světa lepšího než je současné peklo.
Zní to dost dramaticky? Dobře, protože tyto záležitosti si zaslouží veškerou pozornost, kterou dokážeš soustředit. Základ tohoto faustovského obchodu je vlastně úplně jednoduchý. Podepsáním dohod (jak se obvykle říká BRA = Business Recognition Accords, pozn. překl.) vlády v podstatě prodávají svou suverenitu výměnou za každoroční daňové příjmy v řádech miliard nuyenů. Poskytují exteritorialitu (viz samostatný článek) a umožňují korporacím emitovat vlastní měnu a podporují kontrolu nuyenu ze strany Zürich-Orbital Gemeinschaft Bank. Na oplátku získají omezenou autoritu omezovat korporaci, zejména toho, co korporace může prodávat mimo své korporační hranice (např. žádný ultražhavý simsens, omezení některých z návykovějších drog a takové věci).
Draci / dračí formy
Draci (nebo také dračí formy) jsou ještěrovité bytosti… bla bla bla. Víš, co jsou draci. Velcí, mocní, magičtí a bohatí vládci, kteří si pohrávají s tvým životem, většinou tak, že si toho ani nevšimneš. Pestrobarevní nositelé smrti, které budou zabíjet ještě vnoučata tvých vnoučat, protože jsi jednoho dne na svém MeFeedu utrousil cosi nepěkného o vlasech Hanse Brackhause. Většinu z toho, co víme o těchto přerostlých šupinatých bestiích jistě, pochází z toho, co nám Dunkelzahn v roce 2012 řekl během svého dvanáctihodinového rozhovoru nebo během svého talk show, Wyrm Talk. Samozřejmě, teď je mrtvý, pravděpodobně zabitý draky, kteří si nepřejí, abychom znali pravdu. Draci nás vidí jako otroky a staví si z nás své hordy. Mnoho z nich žije tisíce let, vyčkávají na svůj čas, až nás nakonec všechny vrátí zpět k podřízenosti. Je tu mezi nimi pár takových, kteří se zdají být v rozporu s touto "dračí kulturou", ale zda to není ze sobeckých důvodů, to zůstává otázkou. V případě pochybností nevěř. Nikdy nekšeftuj s draky, to je jisté.
Ačkoli většina lidí, když je zmíněna dračí forma, okamžitě pomyslí na západní draky, existují i jiné typy: východní draci, západní draci, opeření hadi, leviatani, ohniví draci, ledoví, mořští, humanoidní drakeni, sladkovodní hadi, mořští hadi, wyverny, aitvarasové, gorgony a chiméry. Tento seznam je přitom napadán různými taxonomisty ze všech stran, z dobrých důvodů. K tomu navíc mají západní draci, východní draci, opeření hadi a leviatani speciální podtřídy jako mladí, dospělí a velcí, každá s vlastními zvláštnostmi, které nesdílejí s jinými dračími formami, nebo alespoň zatím. Východní draci mají také poddruh známý jako sirrušové.
Východní draci
Tyto dračí formy jsou doma v Asii. Mají tendenci mít delší, hadovitý tvar se čtyřmi končetinami a nemají křídla. Často mají rohy vyčnívající nad jejich očima a vousy vyčnívající z čenichů. Barva jejich šupin se liší, ale převažují zelená a červená. Přestože nemají křídla, jsou stejně zdatní letci jako ostatní draci. Ke známým velkým východním drakům patří: Lung, Masaru, Muchalinda a Ryumyo. Varianta sirrušů je svým východním příbuzným podobná, ale má kratší ocas a delší končetiny, užší a nižší hlavou a nemají vousy. Jejich nejtypičtější barvy jsou hnědé, šedé, zlaté a terakotové. Známým velkým sirrušem je Aden.
Západní draci
Západní draci pocházejí z Evropy a někteří z nich také ze západní části Asie. Mají čtyři končetiny navíc k páru netopýřích křídel. Mají často rohatou hlavu a dlouhý krk. Jejich přední končetiny mají protilehlý palec, nicméně jejich zadní končetiny fungují jako tlapy nebo nohy. Přibližně polovina z jejich druhu má podél páteře hroty nebo kožní výrůstky. Vedle typických šupin je často přítomné i kožní nebo kostěné pancéřování, ty mohou být jakékoli barvy, i když obvykle tmavé. S výjimkou podbřišku, kde mají téměř vždy světlejší odstíny své základní barvy. Mezi známé velké západní draky patří: Alamais (mrtvý), Celedyr, Dunkelzahn (mrtvý), Feuerschwinge (pravděpodobně mrtvá), Ghostwalker, Hestaby, Kaltenstein, Lofwyr, Nachtmeister (mrtvý), Rhonabwy, Schwartzkopf a Sirrurg.
Opeření hadi
Původem z Ameriky a Afriky, tyto dračí formy mají dlouhé, hadovité tělo s pernatými křídly a buď žádné další končetiny, nebo pouze pár zadních končetin. Tělo mohou být pokryté peřím nebo šupinami, často v mnoha oslnivých barvách. Tvary hlavy sahají od hadovitých až k hlavám podobným západním drakům. Mezi známé velké opeřené hady patří: Arleesh, Hualpa, Kukulkan a Mujaji.
Leviatani
Leviathani také známí jako mořští draci přebývají v mořských hlubinách. Nemají křídla, ale mají čtyři končetiny, které, i když jsou krátké, umožňují pod vodou neuvěřitelnou rychlost a obratnost. Jejich hlavy jsou dlouhé a ploché a mají také řasy rostoucí z hřbetního hřebene připomínající vlasy. Mořští draci mají šupiny obvykle modré nebo zelené barvy, nicméně mnohem menší a jemnější než u jejich suchozemských příbuzných. Známý velký mořský drak: Mořská dračice.
Drakeni
Lidští draci! Meta draci! Mini draci! Nezáleží na tom, co si o nich myslíš, jsou to metalidé s nějakým kódem DNA typu SURGE/UGE, takže se kolem puberty (nebo po intenzivním vystavení dračí magii) Probouzí. Stávají se schopnými přecházet mezi metalidskou formou a dračí, i když jsou mnohem menší než ten nejmenší dospělý drak. Probudili se do mnoha forem, i když neznám nikoho, kdo by potkal leviathanského drakena.
Zní ti to bezva?! No… pak jsi naivní idiot. Velcí draci si myslí, že všichni drakeni patří jim a tvrdě pracují na tom, aby se každý, který se objeví, stal jejich učněm nebo přímo otrokem, alespoň pokud je dokážou najít, nebo dokud se draken neprozradí.
Dunkelzahn
Dunkelzahn (pro ty z nás, kteří se nevyznají v germánských jazycích, zhruba přeloženo jako "Tmavý zub") vstoupil na náš práh a do veřejného povědomí v lednu 2012. Svědci a zprávy – po týdnech a měsících po jeho příchodu byli všichni přirozeně nedočkaví – si všimli, jak fascinovaný byl velký drak naším světem. Škodolibě se připomíná, že většinu svého prvního vystoupení věnoval obdivu automobilu. My metalidé ztrácíme neuvěřitelné množství času uctíváním vlastních obrazů a výtvorů; teď si představ, že stvoření tak oslnivé jako velký drak (uvědom si, že nikdo nikdy předtím nic takového neviděl) bylo tak fascinované naší technologií, to byl obrovský kompliment. Byli jsme ohromeni.
O životě Dunkelzahna před jeho objevením není mnoho známo. V několika rozhovorech – což byla nejlepší příležitost ptát se na něco draka, která se už nikdy neopakovala – řekl, že věří, že se narodil zhruba 13 000 let před naším letopočtem. Kromě toho a několika pozoruhodně kryptických komentářů sdělil o svém životě před svým příchodem v roce 2012 jen velmi málo.
Během let od té doby až do atentátu na něj, ke kterému se za chviličku také dostaneme, dělal hotové zázraky. Dunkelzahn se zapojil do života metalidstva způsobem, který i pochybovači shledali neobvyklým. V průběhu let si získal mnoho srdcí a bojoval za práva metalidí po celém světě. V roce 2042 se stal Dunkelzahn celosvětově ještě proslulejším, když zahájil trideo show Wyrm Talk. Show využil Dunkelzahn k promluvám o světě a o svých myšlenkách. Byl to prostředek, díky kterému se Dunkelzahn stal miláčkem UCAS a také médium, jehož prostřednictvím oznámil svou kandidaturu na prezidenta UCAS. Nebyl žádný zázrak, že byl "Velké Déčko", notoricky známý, opravdu zvolen prezidentem UCAS. Země, o které řekl v předchozích letech, že ho přijala, v mnoha směrech s ním nejvíce spolupracovala, byla nejblíže k jeho srdci a pomohla mu. Za všechny tyto věci řekl, že bude věčně vděčný – slova, která z dračích čenichů často neuslyšíš.
Metalidstvo byla blízko jeho srdci a my jsme byli za to rádi. Dunkelzahn byl velkorysá a přímá duše, ale také si s ním nikdo nemohl zahrávat. Metalidstvo je plné intrikánů, žárlivosti a zlé krve. V zemi byla spousta lidí zděšena myšlenkou, že se velký drak stane naším prezidentem. Příběhy o dračích machinacích často vítězily nad prostou realitou, že se Dunkelzahn opravdu staral o metalidi. Nikdy jsme ale neměli dostat šanci zjistit, jak moc. Funkční období Dunkelzahna coby prezidenta se stalo nejkratším v historii, když zmizel po explozi, která cílila jeho limuzínu zaparkovanou venku před hotelem Watergate v tu noc, kdy skládal svou přísahu. Vražda nikdy nebyla objasněna, ačkoli tam bylo hodně silně podezřelých. Asi nejpozoruhodnější na tom bylo, tělo Dunkelzahna nebylo po explozi nikdy nalezeno. Doslova zmizel.
I po své smrti byl Dunkelzahn jak velkorysý, tak si s ním nikdo nezahrával. Odkázal miliony a miliony nuyenů svým favorizovaným kontaktům a organizacím na své milované projekty. Vypsal také masivní odměny za hlavy krevních mágů a toxických šamanů. Odkázal mnoho ze svého majetku jednotlivcům i organizacím po celém světě – a v některých případech i matarovinám.
Dunkelzahn bude jako vůdce připomínán navěky. Kvůli ztrátě tohoto opravdu velkého draka jsme všichni chudší, ale s prohlášeními v jeho poslední vůli a závěti jeho blahodárný vliv stále žije.
Duchovní průvodci / Totemy
Pojem "duchovní průvodce" označuje řadu pojmů ovlivňující způsoby, jakými Probuzená osoba používá své magické schopnosti. Ne všichni duchovní průvodci jsou ve skutečnosti opravdoví duchové. Toto slovní spojení pochází ze školy Sjednocené magické teorie, která se snaží veškerou magii vidět ve stejném světle. Myšlenky UMT se přehodnocují a přepracovávají, ale označení "duchovní průvodce" se chytil, v dobrém i ve zlém.
V jádru podle nich fungují duchovní průvodci jako průvodci pro použití magie a životů těch, kteří je využívají. První z těchto průvodců, a někteří by řekli lepší výraz pro ně, byly zvířecí totemy, které provázely první Probuzené šamany. Zvířecí totemy se zdají být ponejvíce vyvrcholením víry v tato zvířata některých kultur ve světě. Je možné, že existuje něco jako metaplanární pravzor všech vlků, jakési šablony, která vedla evoluci vlků našeho světa a stále vede zvířata a vlčí šamany dodnes. Nebo může být tento totem součtem všech kdekoliv žijících vlků projevující se jako jedinečná mocná bytost. Nebo vzala mimozemská síla podobu zvířete nám známého, jehož povaha je v souladu s cíli této bytosti? Opravdu nevíme. Nikdo kromě těch s totemy s nimi nemůže mluvit a ti, kteří tyto totemy následují, nejsou obvykle v pozici, ze které by od nich mohli vyžadovat jasné odpovědi. Ale totemy byly pouhým začátkem.
Pro některé jsou zde duchovní průvodci zosobňující přírodní síly – hora, oceán, řeka, sopka, vítr. Jsou tu i některé kultury nebo tradice, které mají za duchovní průvodce modly nebo loa, jako třeba hoodoo (nebo haitské a louisianské voodoo). Některé křesťanské tradice mají za své duchovní průvodce svaté a existují také různé polyteistické tradice, kde jako duchovní průvodci fungují někteří bohové. V některých extrémních případech mohou magiky jako duchovní průvodci inspirovat dokonce i určití skuteční lidé nebo věci, jako třeba Elvis nebo Dunkelzahn. V jiných případech pak i daleko temnější síly.
Nemůžeme říct, co přesně jsou, zda jsou všichni stejní nebo dokonce skuteční. Možná někteří jsou, jiní možná ne. Možná pokyny, které někteří dávají, existují pouze v představivosti magika, nebo možná dar magie totemu pochází z jiného zdroje. Co můžeme potvrdit s jistotou je jejich moc a vliv na magiky, kteří je následují s věrností přesahující všechny meze.
Dunkelzahnův institut pro magický výzkum (DIMR)
Mají peníze, dračí znalosti dané závětí a neukojitelnou zvědavost pohánějící je vpřed. Jediná věc, která jim brání v odemykání tajemství vesmíru je ta, že tato tajemství jsou drekově nedobytná. Založen Dunkelzahnovou poslední vůlí, DIMR pokrývá všechny aspekty magického výzkumu, na který si vzpomeneš, od vzdělávání přes práci v terénu až po průzkum metarovin. Neustále soupeří s Atlantskou nadací, ale obvykle (ale ne vždy) spíše v přátelském duchu než nepřátelském. Upřímně řečeno, členové správní rady bojují spíše proti sobě než s kýmkoliv jiným mimo organizaci.
Největší překážka, které DIMR v posledních letech čelil, je skutečnost, že mají sídlo v Bostonu. Největším problémem se stala ochrana jejich základny, spíše než že se pár skořápek po zisku svých nových osobností ponořilo do archivů DIMRu. S velkým množstvím terénních pracovníků jejich práce stále pokračovala kupředu, ale byla silně zbrzděna. Když teď byla karanténa odvolána, pracují na návratu do normálního provozu.
Ředitelka Thomasin Martyn i ve svých osmdesátých letech nevykazuje žádné známky zpomalení – asi pomáhá mít přístup k veškerým penězům a terapiím proti stárnuté, co si dokážeš vymyslet. Zůstává na své pozici, protože se pro ni asi narodila. Má perfektní kombinaci teoretických znalostí, charismatického vedení a administrativních schopností, aby udržela organizaci v pohybu vpřed, i když je obležena stovkami skořápek. Pozoruhodné jsou zprávy, které říkají, že se v poslední době zdá být obzvláště zanícená, jako kdyby pracovala na něčem zvlášť důležitém.
> DIMR zaměstnává věštce, takže cokoli, co se připravuje, se odehraje v budoucnosti.
> Elias
Dupree, Aina
Aina je jedním z nejvlivnějších lidí, o kterých jsi pravděpodobně nikdy neslyšel. Nesmrtelná elfka, která žije už tisíce let, a někteří z nejmocnějších lidí na planetě ji milují, jiní nenávidí. Se svou dlouhověkostí a extrémními magickými schopnostmi mohla ovládnout téměř jakoukoli organizaci, stát nebo korporaci, kterou by chtěla, ale místo toho se už před pár dekádami rozhodla žít skromnějším životem.
V jiném věku měla tu smůlu, že byla pronásledována mocným terorem. Ten se hluboce zavrtal do jejího života, dokonce spolu měli na krátký čas i romantický poměr, k její věčné hanbě a vině. Teror Ysrthgrathe ji mučil a měli spolu syna, Thaise. Ale to bylo už dávno. V nedávné době se Ysrthgrathe pokusil přejít do našeho světa a byl v Crater Lake zastaven Ainou a jejím spojencem Harlequinem. Potom se Aina stala místopředsedkyní Nadace Draco, dokud nebyla v roce 2073 prohlášena za mrtvou při ochraně DeeCee před magickou zpětnou vazbou poté, co byla uzavřena Watergatská trhlina.
Několik mých Unseelie kámošů mi dalo vědět, že ve skutečnosti Aina nezemřela, jak se předpokládalo, ale byla zajata elfí děvkou čarodějnicí Alachií a uvězněna ve vzdáleném stínovém rozměru. Hledal ji bývalý Eolaí (vůdce) Dvora Unseelie, Lord Gwyn, který ji nazval Ebonovou královnou, aby ho u Dvora nahradila. S pomocí Harlequina a týmu bezejmenných shadowrunnerů Aina uprchla a opravdu zaujala své místo coby Eolaí Dvora Unseelie. Osud lorda Gwyna je neznámý. Co to znamená pro vztahy Seelie a Unseelie ještě nevíme, ale pokud máme hádat z jejích minulých akcí, mocným se to líbit nebude. Aina je jedinečným majákem naděje v bezútěšné krajině světa.
> Líbí se mi, jak byly všechny tyhle spekulace prezentovány coby fakta.
> Frosty
Dveřník na prahu
"Jaká je tvá oblíbená barva? Jaký je tvůj úkol? Jak se jmenuješ? Proč tě tvůj otec nikdy nemiloval tak, jak bys chtěl?" Udělat si výlet do metarovin je velká sranda, ne? Zákony reality se stanou subjektivní metaforou okamžiku – můžeš prohrát duši v karetní hře a objevy eldritchů tě možná dovedou až k bodu šílenství. Ale než se dostaneš ke všem těmto zábavným věcem, musíš si trošku poklábosit s otcem všech dveřníků.
Dveřník na prahu není... no, není hodně věcí. A je těžké říci, kde se vzal, kde je a co dělá. "Kde" je přitom snadné: Má to v názvu. Dveřník existuje na přechodu astrálního světa s metarovinami, kde/kdy/jakkoliv hraničí. Pokud nemáš nějaké opravdu mocné mojo, které ti dá přímý přístup astrální branou, musíš nejdřív projít skrze tohohle chlapíka/holku/monstrum/metaforu.
Zmatený? Měl bys být! Protože Dveřník zdá se podle všeho vypadá pro každého jinak, a pokud se budeš vracet zpátky, pravděpodobně bude vypadat úplně jinak i pro tebe. Možná bude něčím legračním. I když spíš ne. Spíš bude někým, kdo tě přiměje čelit něčemu hroznému uvnitř tebe, něčemu, co pravděpodobně nenávidíš, nebo se toho bojíš. Neodpovídáš na jeho otázky nebo neprojdeš jeho testem? Vykopne tě šupem do masitého světa a chybět mu nebudeš!
Někteří astrální teoretikové rádi předpokládají, že Dveřník není ani tak bytos, jako spíše osobní metafora vlastních bojů a konfliktů žadatele o metaplanární cestovní vízum. Možná je to test zabudovaný do bariéry, nebo dokonce dovnitř nás, aby zajistil, že zůstaneme ve správném rámci mysli, abychom zvládali perspektivu světa založeného na realitě. Kdo tam dal tu bariéru, pokud někdo, je téma na dobrou diplomku. Draci? Elfové? Duchové? Atlanťané? Evoluce? Chceš-li grant MIT&T, směle do toho! Nebo alespoň dobrý příspěvek o magii na svou místní konspirační síť!
Samozřejmě existují i jiní, kteří se domnívají, že Dveřník je ve skutečnosti nějaký druh dosud neznámého ducha, nebo dokonce projev duchovního průvodce. Možná se to živí odpověďmi, nebo je shromažďuje. Nebo nás to opravdu chce chránit. Nebo to chce chránit metaroviny. Nebo… no, těch "nebo" je skoro nekonečně.
Pokud se ví, Dveřník ti neublíží nějakým (meta)fyzickým způsobem. Testem projdeš, nebo ne. Ale zírat na prvního člověka, kterého jsi kdy zabil, kouřící zbraň stále ve tvé ruce za poslechu pláče jeho dětí? To pro tebe může udělat. A pokud ne tohle, tak něco jiného, co tebou otřese. Možná problém s pitím tvé mámy, nebo tvé nejhorší selhání, rozpaky nebo strach. Většinou jde o otázky, na které nechceš odpovídat. Abych parafrázoval staré rčení: "Hodní muži zjistí, že jsou krutí. Stateční muži zjistí, že jsou zbabělci. A ti nejhorší s pláčem utíkají." Spousta rádoby arcimágů skončila jako třesoucí se trosky, za obživu může Dveřníkovi poděkovat více než pár cvokařů.
Ale možná jsi jedním z těch vzácných, pověstných "hrdinských typů". Pouliční zvěst říká, že vznešený důvod ti dá víc introspekce oproti konfrontaci, vyjasnění tvého cíle a posílení tvého rozhodnutí před tím, než tě odešle po tvé veselé cestě dál. Je to jen tvůj hlas v hlavě, nebo tě Dveřník opravdu respektuje? Kdo sakra ví. Možná jsou hrdinové jen mýty, podobně jako nesmrtelní elfové nebo návrat úterních dvojitých ledových sojatříští v Stuffer Shacku.
Dvůr Seelie
Dvůr Seelie je jednoduše řečeno nebezpečný. Je také lukrativní a krásný, takže tam lidé neustále vstupují, nepřipraveni na to, s čím se tam setkají. Dovol mi, abych ti poskytl nějaké základy.
Země Dvora, běžně známá jako Brocéliande (nezaměňovat s Brocéliandským lesem ve Francii), jsou obrovské a svěží. Skládají se z širokých polí, zvlněných kopců, svěžího podrostu, jasně modrých jezer a jediného obrovského lesa, všechno nedotčené a plné dech beroucí flóry, úžasné fauny a přátelských místních obyvatel známých jako Korrigané, skupiny skládající se z několika různých typů fae. Aby bylo jasno, hodně z místních rostlin tě může nejrůznějšími způsoby zabít, lovná zvířata jsou nádherně rozkošná a dravci podivuhodně skrytí. Místní tě nalákají a okouzlí přátelským vystupováním, a pokud budeš mít štěstí, probudíš se stále dýchající. Brocéliande je roztříštěná metarovina, existující – a neexistující – na Zemi; závisející na našem světě, ale zároveň od něj oddělená. Legendy Seelie říkají, že kdysi v mlhách minulosti Dvůr Seelie uspořádal rituál vyhnanství Unseelie. Dvůr Unseelie udělal symetricky totéž. Výsledkem bylo sofistikované roztříštění metaroviny faerie znemožňující její plnou existenci v jakékoliv rovině.
> A co les Brocéliande ve Francii pod kontrolou tamních Korriganů? Je mezi nimi nějaké spojení?
> Traveler Jones
> Jo je, ale záměrně to drží pod pokličkou. Mnohem lepší přístup ke Dvoru je prostřednictvím Yellowstonské anomálie.
> Bifrost
Samotný Dvůr je mimo srovnání a je nejkrásnějším příkladem civilizace, s nímž se člověk může setkat. Žijí v obrovském, magickém zámku, který se neustále mění a přeskupuje, téměř jako by byl sám živý, obyvatelé Dvora se pyšní zdvořilostí, mírumilovností a diplomacií. Budou tě zdvořile vést po tvé cestě ke zkáze, mírumilovně hledat skryté způsoby, jak tě přimět k tomu, abys dělal, co chtějí. Politické a sociální intriky jsou jemné a všudypřítomné. Jakákoliv interakce s rodilým fae bude pravděpodobně obsahovat více vrstev skrytých významů, z nichž každá může být pro tebe výhodou nebo (mnohem pravděpodobněji) pro ně.
Pak jsou tu frakce. Každá je spojena s jednou z hlavních arkán Tarotu Šestého světa, ale je nejasné, zda frakce ovlivnily Tarot, nebo Tarot ovlivnil frakce. Je to diskutabilní. Každá z frakcí má své vlastní cíle a metody a většina bude klidně využívat bezradných návštěvníků, kteří dorazili ze světa smrtelníků – tedy těch, kteří přežijí cestu, aniž by byli něčím sežráni.
Mezi známé frakce a zároveň karty Tarotu patří Aes Sidhe Banrigh ostře loajální Královně; Bastardi/Blázni, hledající rovnostářství v monarchii (byli právě jmenováni novými, hezkými šašky Dvora); Kometa sjednocující proti společným hrozbám; Smrt potvrzující cyklus života a ty, které si nárokuje; Drak hromadí moc a poklady; Zatmění naléhající na odvrácení destrukce; Oběšenec napadající status quo; Poustevník nabízející útočiště všem; Velekněžka s neznámými cíli; Vyšší moc starající se o ekonomiku Dvora; Karma soudící všechny podle jejich vlastních zásluh; Kouzelník zvládající diplomacii a znalosti; Práh, sloužící jako strážce mezi světy; a šeptá se o neurčité frakci Stínu s neznámými cíli. Buď opatrný, pro koho pracuješ, protože všichni jsou schopni zbavit se těch, které již neshledávají užitečnými.
> Co se stalo se starým šaškem, Garbh Filíochtou?
> Frosty
> Byla osvobozena. Ve své službě Královně byla stejně užitečná jako loajální. Když pak přišlo slovo od Královnina mentora, že by měl být nainstalován nový šašek, lady Brane obdarovala Garbhu svobodou. Očekávejte, že ji teď uvidíte daleko více.
> Bifrost
Pokud jde o lid, je jich mnohem víc než elfů a typických duchů. Vyzvedni si datový soubor o folklóru nebo faerie, protože na ně pravděpodobně narazíš. Jen si pamatuj, že načtený folklór ne vždy odpovídá folklóru skutečnému. Ale stále je to lepší než nic.
Magie je tam doslova všude – v budovách, v krajině, ve zvířatech, v rostlinách, v jídle – prostě všude. To je skvělé pro ty, kteří ovládají magii, protože mohou shromažďovat kousky many pro použití ve svých kouzlech, naučit se libovolný počet nových triků, nebo jít na lov ztracených pokladů všeho druhu. Je tam nicméně mnoho nových a zajímavých způsobů, jak zemřít, ale pravděpodobně si toho nevšimneš, dokud nebude pozdě. Když už mluvíme o magii, byl jsem schopen zjistit, že magie, která napájí a udržuje Brocéliande, začala před časem pomalu prosakovat přes Yellowstonskou anomálii. Několik frakcí to ví a zkoumá, ale jiné frakce, zejména ty u moci těžící z obchodů probíhajících napříč anomálií, utrácí značné množství bohatství a sociálního kapitálu, aby toto tvrzení vyvrátily, bez ohledu na to, co by to mohlo znamenat pro budoucnost Dvora. Sám jsem pro to viděl důkazy a byly zcela jasné. Od té doby metarovina fae funguje dost jinak, nicméně nikdo v termínech lidských let neřekne, kdy se dostane do bodu, odkud není návratu.
Teď, pokud stále trváš na tom, že projdeš Yellowstonskou anomálií, přežiješ cestu divočinou Brocéliande a uděláš si výlet do Dvora Seelie, přeber si tyhle střípky znalostí, aby tě udržely v bezpečí. Nevěř nikomu, dokonce ani svým nejbližším přátelům. Obchody, které tam mohou být uzavřeny, mohou zlákat kohokoliv, aby udělal cokoliv. Magie této říše může dokonce oklamat tvé vlastní smysly, tvou vlastní mysl.
Buď opatrný.
> Nevím, kdo psal tento článek, ale není příliš cynický? Jistě, Dvůr Seelie je nebezpečný jak drek, ale ne tak hrozně, jak to tu vyznělo. Nesnaží se lidi držet dál?
> DangerSensei
> Velmi pravděpodobné. Minimalizovat nebo zastavit provoz mezi světem smrtelníků a Dvorem by chtělo více frakcí. Tohle vypadá jako propaganda Draků – nebo možná Poustevníků – ale napsaná někým ze světa smrtelníků. Chytré.
> Bifrost
> Může být, ale jak dobře znáš jejich propagandu, abys to poznal?
> Frosty
> Dokonce i kámen se může naučit plavat, pokud se o to opravdu snaží.
> Bifrost
> Musíme si promluvit.
> Frosty
> Co tedy vlastně potřebujeme vědět, co nenajdeme v uploadu Dvůr stínů?
> Ethernaut
> Moje rada, navzdory autorově závěrečné poznámce, je přivést si tam někoho, komu můžete věřit – nebo více osob, pokud můžete – a hlídat si navzájem záda. Existují fae, kterým můžete u Dvora Seelie věřit, ti, kteří mají zájem na budování pozitivního vztahu se světem smrtelných. Stačí je najít, rozpoznat a přesvědčit je, že vám mohou věřit. Ve skutečnosti se to moc neliší od světa metalidí, opravdu. A pokud se chcete dostat dovnitř Yellowstonskou anomálií, najměte si převaděče, který se vyzná. Siouxská armáda ví, že se lidé pokoušejí dostat do anomálie a přijímají veškerá dostupná opatření, aby udrželi své hranice bezpečné. Mám jednoho kámoše jménem Wall, který zná lidi, pokud by někdo potřeboval.
> Bifrost
> A kdo jsi, že máme věřit tvému slovu?
> Ethernaut
> Pokud nedůvěřuješ mým slovům, zeptej se Staré Vrány. Má důvod mi věřit.
> Bifrost
Dvůr Unseelie
O Unseelie koluje spousta nesmyslů, takže mi dovol opravit záznam. Někteří by ti dokonce řekli, že Dvůr Unseelie neexistuje. Tak to je kravina. Unseelie jsou skuteční a klidně vsaď svou prdel, že hýbou a manipulují reálným světem, vytváří podhoubí pro revolucionáře na plný koule. Bojovali s Dvorem Seelie vládnoucím Tír na nÓgu od chvíle, kdy se Seeliti poprvé objevili. Mají dlouhou a ošklivou historii boje proti elfům u moci a utržili mnoho ran. Ale nejsou zlí, to ne. Chtějí svobodu, stejně jako my ostatní. Zatímco Seeliti se stáhli a přestali se zjevným zasahováním, Unseelie ne. Spíše roztáhli křídla a rozšířili svůj záběr za hranice Tír na nÓgu, třeba když pomáhali Rinelle svrhnout Knížete Tír Tairngiru. Vedle Britských ostrovů a Evropy zaměřují své operace i na Asii, Střední východ a Severní Ameriku. Je mezi nimi spousta křiklavých, hrubých a bizarních postav, samozřejmě, ale abys byl hodný, nemusíš být krásný, víme?
Nejsou ani vybíraví. Pokud jsi ochotný bojovat proti See litům, elfům nebo jiným utlačovatelům, rádi tě přijmou.
Nedávno Eolaí Dvora Unseelie, lord Gwyn, onemoc něl a pokud nezemřel, je stejně zralý na odpis. Unseelie nyní vládne jeho přítelkyně Aina, Ebonová královna, ač koli "vládne" není přesné. Ve skutečnosti je to spíše prů vodkyně, ochránkyně, múza a kompas. I když je sama elfka, přinesla Unseelie naději. Nicméně i když masy Unseelie dobře věděly, co byl Gwyn zač, po tom všem, co si Ebonová královna vytrpěla, jsou díky tomu oba mezi odvážnými revolucionáři vítáni, stejně jako každý další skutečný milovník svobody.